Leerlingenraad
Onze school heeft een leerlingenraad. Dit is een raad die bestaat uit gekozen leerlingen
uit de klassen. Per leerjaar (groep 5 t/m 8) zitten 2 leerlingen in de leerlingenraad.
De leerlingenraad behartigt de belangen van de leerlingen uit de klassen. Met behulp van
groepsvergaderingen worden onderwerpen in de klas besproken en de vertegenwoordigers
nemen de uitkomsten van de groepsvergaderingen mee in het overleg van de leerlingenraad.
De leerlingen uit groep 1, 2, 3 en 4 kunnen via de leerkracht onderwerpen inbrengen voor
in de leerlingenraadvergadering. De leerlingenraad heeft een adviserende rol. De leerlingenraad wordt steeds begeleid door een leerkracht die op dat moment de vergadering voorzit en die de punten uit de leerlingenraad meeneemt naar het teamoverleg. Op deze manier worden de belangen van de leerlingen zo goed mogelijk meegenomen. Tijdens de eerstvolgende vergadering van de leerlingenraad worden de uitkomsten van de teamvergadering verteld, zodat de leerlingen weten wat er besproken/afgesproken is. Dit nemen zij op hun beurt weer mee naar de klas.
Onderwerpen die besproken kunnen worden tijdens de vergadering zijn o.a.: activiteiten
bij vieringen, regels van de speelplaats, veranderingen voor de speelplaats, het gebruik van
de verschillende ruimtes in de school, het gebruik van computers, mogelijkheden om de
website te verbeteren etc.
We hebben 2x per jaar een vergadering.
Leerlingarena / Stichting Leerkracht
Het team werkt met Stichting Leerkracht, dit is een aanpak waarbij het onderwijs een kwaliteitsverbetering doormaakt. Op school werken we met verbeteronderwerpen. Elk onderwerp staat een aantal weken centraal, door focus worden de leerkrachten elke dag een beetje beter. Bij elk verbeteronderwerp op school maken leerkrachten gebruik van de leerlingarena, per leerlingarena mogen kinderen zich aanmelden. Kinderen worden dan bevraagd over het verbeteronderwerp en de leerkrachten nemen de input mee. Zo wordt de stem van de leerling meegenomen in de cyclus van Stichting Leerkracht.